Statik toegang geven tot marketingtools

Heb je al tracking op je website staan? Ben je al eigenaar van een Google-advertentieaccount? Mooi! In dit artikel lichten we toe hoe je ons marketingteam toegang geeft tot je marketingtools en communicatiekanalen.

  1. Sociale mediakanalen (Facebook-pagina's, Instagram-accounts en LinkedIn-accounts)
  2. Advertentieplatformen (Google Ads, Meta Ads Manager en LinkedIn Campaign Manager)
  3. Analysetools (Google Analytics 4, Matomo en Piwik Pro)
  4. Mailingtools (MailChimp)

1. Sociale mediakanalen

Facebook-pagina of Instagram-account

  1. Ga naar Bedrijfsinstellingen.
  2. Klik links in de navigatie op Gebruikers en ga naar Partners.
  3. Klik op Toevoegen. Selecteer Een partner toegang geven tot je bedrijfsmiddelen.
  4. Voer de bedrijfs-ID van Statik in (ID: 1076530615747803). Klik op Volgende.
  5. Kies tussen de bedrijfsmiddelen 'Pagina's' of 'Instagram-accounts', en selecteer de pagina die je aan ons wilt toewijzen met het toegangsniveau volledige controle. Zowel je Facebook-pagina als Instagram-account zullen opgelijst worden als bedrijfsmiddel.
  6. Klik op Wijzigingen opslaan.

Meer informatie op: https://www.facebook.com/business

LinkedIn-account

  1. Ga naar je bedrijfspagina (enkel mensen met hogere toegang kunnen nieuwe beheerders toevoegen).
  2. Klik op Instellingen in het linkermenu en selecteer Beheerders beheren.
  3. Klik op het tabblad Paginabeheerders of Betaalde-mediabeheerders.
  4. Klik op de knop Beheerder toevoegen.
  5. Zoek de naam van de marketeer die je wil toevoegen/jouw contactpersoon is. Geen zorgen als je op een persoonlijk profiel terechtkomt, dan zit je goed!
  6. Selecteer de naam van de beheerder in de lijst die verschijnt.
  7. Selecteer de vereiste beheerdersrol. Idealiter maak je ons een "Hogere beheerder", zo kunnen we je LinkedIn-profiel zonder extra tussenstappen onderhouden.

Meer informatie op: www.linkedin.com/support

2. Advertentieplatformen

Google Ads

  1. Ga naar je Google Ads-account en klik op Beheer/Admin (tandwiel-icoontje).
  2. Klik op Toegang en beveiliging (ofwel Access and security).
  3. Klik op het tabje Beveiliging (security) en voeg bij 'Toegestane domeinen' ('allowed domains') statik.be toe.
  4. Ge terug naar het tabje Gebruikers (users) en klik op de plus-knop.
  5. Geef het e-mailadres shared@statik.be op en selecteer het toegangsniveau van het account.
  6. Klik op Uitnodiging verzenden.

Meer informatie op: support.google.com/google-ads

Facebook Ads Manager

  1. Ga naar Bedrijfsinstellingen.
  2. Klik links in de navigatie op Gebruikers en ga naar Partners.
  3. Klik op Toevoegen. Selecteer Een partner toegang geven tot je bedrijfsmiddelen.
  4. Voer de bedrijfs-ID van Statik in (ID: 1076530615747803). Klik op Volgende.
  5. Kies tussen de bedrijfsmiddelen 'Advertentieaccounts' en selecteer het advertentieaccounts dat je aan ons wilt toewijzen met het toegangsniveau volledige controle. Zowel je Facebook-pagina als Instagram-account zullen opgelijst worden als bedrijfsmiddel.
  6. Klik op Wijzigingen opslaan.

Meer informatie op: https://www.facebook.com/business

LinkedIn Campaign Manager

  1. Ga naar je bedrijfspagina en klik in de rechterbovenhoek van je scherm op adverteren.
  2. In het nieuwe geopende tabblad klik je in het linkermenu op Accountinstellingen > Toegang beheren.
  3. Klik op de knop Gebruiker toevoegen.
  4. Zoek de naam van de marketeer die je wil toevoegen/jouw contactpersoon is. Geen zorgen als je op een persoonlijk profiel terechtkomt, dan zit je goed!
  5. Selecteer de naam van de beheerder in de lijst die verschijnt.
  6. Selecteer de vereiste beheerdersrol. Idealiter maak je ons een "Accountmanager", zo kunnen we je LinkedIn-advertenties zonder extra tussenstappen onderhouden.

Meer informatie op: https://www.linkedin.com/help

3. Analysetools

Google Analytics 4

  1. Surf naar jullie Analytics-account (Analytics.google.com) en klik op het 'tandwiel' icoontje (admin) onderaan de navigatie links.
  2. Klik op 'Account user management'; dan opent een scherm dat weergeeft welke gebruikers al toegang hebben tot de Analytics account.
  3. Klik rechtsboven op het 'plus'-icoontje om toegang te verlenen aan een nieuwe gebruiker (shared+marketing@statik.be).
  4. Je geeft onze marketeer best meteen alle rechten (edit, collaborate, read & analyze, en manage users). Dan kunnen wij jullie team op onze beurt het best ondersteunen.

Meer informatie op: support.google.com/analytics

Matomo

  1. Ga naar Instellingen via het tandwieltje.
  2. Kies onder het domein 'Systeem' voor 'gebruikers'.
  3. Nodig een nieuwe gebruiker uit met het mailadres marketing@statik.be.
  4. Ga terug naar het overzicht van gebruikers en pas de rol van de nieuwe gebruiker aan naar Admin of Editor.

Meer informatie op: matomo.org/faq/manage-users

Piwik Pro

  1. Log in op je account en klik linksboven op Menu > Administration.
  2. Ga naar Gebruikers (users).
  3. Klik op 'Nodig een gebruiker uit' (invite a user) en voeg het mailadres marketing@statik.be toe. Verzend een uitnodiging.
  4. Na het verzenden van de uitnodiging, moet je de nieuwe gebruiker toewijzen aan een website of app.
  5. Ga naar Menu > Administration > Websites & apps > Permissions en geef ons mailadres 'Edit & publish' of 'Manage'-rechten.

Meer informatie op: help.piwik.pro/support

4. Mailingtools

Mailchimp

  1. Ga naar je Mailchimp-account en klik rechtsboven op je profiel-icoontje en kies 'Account & billing'.
  2. Klik op Settings > Gebruikers (users).
  3. Klik op Nodig een gebruiker uit (invite a user).
  4. Geef het mailadres marketing@statik.be in, geeft ons Manager of Admin-rechten en verstuur de uitnodiging.

Meer informatie op: www.mailchimp.com/help

Nog vragen?

Was dit een antwoord op je vraag of gevonden wat je zocht?