Wat is een Call-To-Action (CTA)?
Iedere website of iedere webpagina heeft een bepaald doel. Soms zijn die doelen heel specifiek (zoals bvb. het inschrijven voor een event), soms zijn de doelen heel algemeen.
Als content manager vraag je je bij het aanmaken of schrijven van een bepaalde webpagina, best altijd even af wat je zou willen dat je bezoeker bij het bekijken van die specifieke content precies doet. Wat zou de volgende stap kunnen zijn van zijn bezoek, na bvb. het lezen van dat artikel of die eventpagina?
Door rekening te houden met doelstellingen en doelen, kan je de gebruiker in zekere zin 'sturen' in zijn bezoek. Een van de manieren om dit te doen, is door een Call-To-Action (Oproep tot actie) toe te voegen midden in, of onderaan een webtekst. Een Call-To-Action vraagt om een actie van de bezoeker. Voorbeelden hiervan zijn: contact opnemen, meer informatie aanvragen, offerte aanvragen, video bekijken, PDF downloaden, inschrijven en product toevoegen in winkelwagen.
Lees zeker ook ons artikel “Tips voor een goede call-to-action” op onze website.