Hoe kunnen we uit de spamfilters blijven?
Hoe kwalitatiever je campagnes, hoe meer e-mailproviders je e-mails ook gaan herkennen als waardevol. Dus de essentie is en blijft: target kwalitatieve e-mails naar de juiste segmenten om een zo goed mogelijke ervaring te creëren voor de ontvanger.
Enkele extra tips:
- Probeer e-mailinglijsten clean te houden (idealiter connecteren met je CRM).
- Geef mensen ook de optie om te kiezen over welke topics ze op de hoogte willen gehouden worden. Hoe relevanter, hoe beter de resultaten, hoe kleiner de kans om in de spam te komen.
- Stel de juiste ‘afzender naam’ in die de ontvangers meteen gaan herkennen.
- Het reply-to adres moet bestaan en is beter niet ‘noreply@yourcompany.com’ maar eerder hello@yourcompany.com, support@yourcompany.com, yourname@yourcompany.com,...
- Gebruik geen termen zoals ‘gratis!’, ‘promotie’ of teveel hoofdletters en emoji’s in het onderwerp en vermijd té commerciële mailings.
- Vraag om als contact opgeslagen te worden aan de ontvangers.
Klik hier voor meer info.